Zoek
Sluit dit zoekvak.

Hartverwarmende kerstcommercial van amper 100 euro beter dan die van de grote merken.

Een emotionele kerstcommercial die iets meer dan 100 euro kostte doet die van de grote merken verbleken. Winkelketens en merken halen alles uit de kast en maken er soms kleine kunstwerken van. Maar dit jaar zijn kijkers in het Verenigd Koninkrijk helemaal in de ban van de kerstcommercial van een kleine doe-het-zelf zaak in Midden-Wales.

De reclame is voor Hafod Hardware in Rhayadar, opgericht in 1985 en een van de oudste zaken van het dorp.

Het volgt de tweejarige Arthur Jones die ’s ochtends wakker wordt, ontbijt neemt en zich klaarmaakt om te werken in de doe-het-zelf zaak. We zien hoe het ventje de vloeren dweilt, de schappen vult en cadeautjes inpakt voor de klanten, en dat allemaal met een vriendelijke glimlach op zijn gezicht. Op het einde van de dag, verlaat hij de winkel en raapt een kerstboom op die buiten zijn winkel werd achtergelaten.

Terwijl hij de boom probeert op te pakken, stoot hij op een oudere man, die eigenlijk zijn trotse vader en de eigenaar van de winkel, Tom Jones, is. In de reclamespot maken we overigens met vier generaties van zijn familie.

De hartverwarmende scenes worden begeleid door de hit Forever Young en familievriend Josh Holdaway blikte het in voor iets meer dan 100 euro.

Ondertussen begint de reclamespot zich te verspreiden tot ver buiten de lokale gemeenschap en werd het al duizenden keren bekeken. Sommige sociale mediagebruikers riepen de video zelfs al uit tot beste kerstcommercial van 2019.